Site Overlay

NRC

“Hoe kunnen we nieuws brengen in de meest optimale vorm die een combinatie vormt tussen redactionele keuzes, afgestemd is op persoonlijke voorkeuren van lezers, tegelijkertijd voldoende verrassing biedt en voorkomt dat lezers in een filter bubbel raken”

Om de ontwerpvraag van NRC zo goed mogelijk te beantwoorden heb ik me goed ingeleefd in de gebruiker om daaruit een goed aansluitbaar product te bedenken.

Op dit moment ben ik nog bezig met het proces. Om me niet gelijk te focussen op de doelgroep van NRC heb ik samen met mijn team eerst gekeken naar de doelgroep die zich over het algemeen bezig houd met nieuws. Ik heb bij verschillende respondenten interviews afgelegd uit alle resultaten die er zijn gevonden een persona gemaakt.

Vanuit de persona en de empathy map (die door een ander teamgenoot is gemaakt) heb ik gekeken aan welke ontwerpcriteria het concept aan moet voldoen. 

 Op deze pagina zie je verschillende onderzoeksmethodes die ik heb gedaan om meer te weten komen over de doelgroep. En ook om te kijken of de ontwerpvraag van het NRC beantwoord kon worden

Copyright © 2020 . All Rights Reserved. | Catch Vogue by Catch Themes