Nieuw storyline in game

Opdracht

Midden in mijn stage bij Athand had ik de opdracht gekregen om in hun detective spel een nieuwe dader in hun huidige game te verwerken zodat het spel meerdere keren kan worden gespeeld zonder dat de dader hierbij al bekend is. Na dit te hebben gepresenteerd kwam naar voren dat het beter was om een gehele nieuwe storyline met dezelfde verdachte mensen maar met andere clue’s en een nieuwe dader.

Het proces

De detective game speelt in een bepaalde tijd af en ook de stijl van de game was daarop afgesteld. De storyline moest hiervoor ook rond hetzelfde tijdperk vallen zodat het dezelfde sfeer zou krijgen. Ik ben vervolgens aan de slag gegaan met research online naar dat desbetreffende jaar. Uit dit onderzoek heb ik korte verhaallijnen uitgeschreven en zijn er meerdere malen feedback momenten geweest om de uiteindelijk storyline zo goed mogelijk uit te werken en uit te schrijven. 

Wanneer de storyline compleet was werd de gehele gameplay uitgewerkt waarbij er per level steeds een hint zou komen naar de dader. Door middel van een tabel heb ik een aangegeven welke hints zouden lijden naar de dader en wanneer een verdachte af zou vallen. Hieruit zijn ook de levels volledig uitgewerkt met de daarbij hoorde locaties die gelinkt kunnen worden naar bestaande panden uit dat tijdperk.

Ontwerpoplossing

De nieuwe storyline vertelt het verhaal over de verdwijning van het geld van de grote veiling die laats heeft plaatsgevonden. Het is aan jou als de detective de taak om op zoek te gaan naar de dader. Op het plaats delict kom je erachter dat het om twee daders gaat en een daarvan is lid van de bende van 24. Vervolgens loopt de speler door levels en komt hij op verschillende locaties waar hij hints vindt die verwijzen naar de dader. Uiteindelijk wanneer de speler door alle levels heen is en de dader zelf heeft aangewezen kom je op het einde erachter wie het daadwerkelijk is. 

oktober 2019 – januari 2020